Corvette Forum : DigitalCorvettes.com Corvette Forums banner

Kolejna konwersja LS3, T-56 do C3 z 1981 roku

72K views 243 replies 26 participants last post by  AGVI  
#1 ·
Pozdrowienia dla wszystkich - jestem tu członkiem od około roku, ale do tej pory nic nie opublikowałem. Wiem, że było sporo wątków dotyczących zamiany LSx w C3, ale pomyślałem, że dodam swoje doświadczenia do bogactwa informacji tutaj!

Tak naprawdę zacząłem budowę nieco mniej niż rok temu, w samą porę na Photo Bucket Phiasco, które wymazało wiele informacji, właśnie wtedy, gdy najbardziej ich potrzebowałem! Samochód był czymś w rodzaju "znaleziska w stodole", 81 4-biegowy z 46 000 rzeczywistych mil. Bez uszkodzeń, bez brakujących części wewnątrz i na zewnątrz i co najbardziej zaskakujące bez rdzy, poza pewną rdzą powierzchniową tu i ówdzie na podwoziu. To stan samochodu skłonił mnie do zrobienia pełnego resto-modu.

To moja pierwsza próba publikowania ze zdjęciami poprzez przesłanie ich do DC. Na początku prawdopodobnie trochę namieszam, więc proszę o cierpliwość! Porady i sugestie są mile widziane! Więc zaczynamy....
 
#2 ·
Zgubiłem gdzieś około 10 000 zdjęć na Forach, kiedy Photobucket stał się chciwy.
Trudno.
Ciągle nie mogę znaleźć materiału do publikacji.

Używam IMIGUR jako serwisu hostingowego zdjęć.
Działa świetnie na 3 różnych Forach, na których jestem.
Naprawdę łatwy w użyciu.
Przesyła szybko.
Żadnych reklam typu pop-up.
 
#5 ·
Cóż, zadziałało, ale jest trochę nieporęczne. Zauważyłem coś o limicie 60 zdjęć w albumie DC. Nie wiem, czy można mieć wiele albumów po 60 zdjęć każdy.

W międzyczasie będę kontynuował tę metodę na razie.

Jak wspomniałem, zacząłem tę budowę zeszłej wiosny, ale jeszcze nie skończyłem, więc postaram się zamieszczać kilka postów dziennie, aż nadrobię zaległości do obecnego statusu budowy.

Och, i chcę oddać zasługi tam, gdzie powinny być. To forum było ogromną pomocą w planowaniu, zanim PB zniknęło, więc mam nadzieję, że będę mógł również zaoferować trochę pomocy/pomysłów. Nie zamierzam publikować każdego kroku każdego procesu, który zrobiłem, ale z zadowoleniem przyjmuję wszelkie pytania/komentarze.
 
#8 ·
Image

Image


Kliknij na Link bezpośredni na IMIGUR.
Skopiuj go.
Następnie przejdź do opcji Odpowiedz na DC. Kliknij na nią.
Trzecia IKONA na górze paska narzędzi z prawej strony, wygląda jak mały szczyt góry, to narzędzie, na które należy kliknąć.
Kliknij na nią.
Wyświetli się komunikat Wprowadź adres URL obrazu.
Najedź na nią kursorem myszy.
Bez dotykania klawiatury na komputerze lub laptopie wklej swój bezpośredni link z IMIGUR, Twoje zdjęcie.
Następnie kliknij OK kursorem myszy.

Dodaj więcej zdjęć, jeśli chcesz, w ten sam sposób.
Po zakończeniu możesz wyświetlić podgląd posta.
A następnie kliknij Wyślij odpowiedź.
 
#14 ·
Image

Image


Kliknij na Bezpośredni link na IMIGUR.
Skopiuj link.
Następnie przejdź do Odpowiedz na DC. Kliknij na to.
3. IKONA u góry paska narzędzi z prawej strony, wygląda jak mały szczyt góry, to narzędzie, na które należy kliknąć.
Kliknij na to.
Wyświetli się komunikat Wprowadź adres URL obrazu.
Najedź na niego kursorem myszy.
Nie dotykając klawiatury na komputerze lub laptopie, wklej swój bezpośredni link z IMIGUR, swoje zdjęcie.
Następnie kliknij OK kursorem myszy.

Dodaj więcej zdjęć, jeśli chcesz, w ten sam sposób.
Po zakończeniu możesz wyświetlić podgląd posta.
A następnie kliknij Wyślij odpowiedź.
Dzięki za instrukcję, działa świetnie!
 
#9 ·
To jest Kopiuj i Wklej w kółko.
Staje się łatwe po kilku próbach.
Większość innych forów jest podobna.
Po prostu narzędzie Wstaw obraz jest zlokalizowane gdzie indziej.
IKONA różni się od tej używanej przez Digital Corvette.
 
#13 ·
Oto 3 zdjęcia, które zrobiłem dziś wieczorem, aby dać pojęcie, gdzie jestem w projekcie.

LS3 z 2010 SS Camaro
T-56 6-biegowa skrzynia biegów i obudowa dzwonu z 98-02 F-body
Speed Direct górne wahacze A
Speed Direct Steeroids
Zmodyfikowana obudowa pompy wodnej, aby zrobić miejsce dla górnego wahacza A
Zmodyfikowana belka poprzeczna
Wszystko malowane proszkowo, osłony przeciwpyłowe i wspornik zacisku ponownie ocynkowane
Wszystkie przewody hamulcowe wykonane we własnym zakresie ze stali nierdzewnej
Osprzęt do podnoszenia nadwozia wyprodukowany we własnym zakresie do podnośnika 2-kolumnowego
Mechanizm różnicowy zmodernizowany do 3:54 i przebudowany przez V-tech
Wahacze tylne przebudowane przez V-tech
Tylna sprężyna kompozytowa firmy VanSteel
Niestandardowy zbiornik paliwa firmy VetteWorks (używa pompy OEM zamontowanej po prawej stronie rury wlewowej zbiornika paliwa
Płytki adaptera LSx firmy VetteWorks
Tylna pół-oś z Spicerem nienasmarowanym (bez kalamitek), trochę trudno znaleźć, ale mam numer części, jeśli ktoś jest zainteresowany.

Zarejestrowałem do tej pory wiele pomiarów i numerów części narzędzi dla wszystkich tych modyfikacji. Umieszczenie silnika/skrzyni biegów okazało się nieco krytyczne. W związku z tym dowiedziałem się wielu rzeczy o tym, co się NIE zmieści! Z przyjemnością podzielę się tym, czego się nauczyłem, z bardziej szczegółowymi opisami i zdjęciami, więc jeśli ktoś jest zainteresowany, po prostu zapytaj!
 
#232 · (Edited)
Oto kolejny obszar, w którym spędziłem dużo czasu. To standardowa płyta podstawy dźwigni zmiany biegów, oryginalne wyposażenie T-56 z lat 98-02 F body. Mam wiele pomiarów i mogę szczegółowo opisać procedurę, której użyłem do określenia ostatecznego położenia dźwigni zmiany biegów.

Image
Czy to jedyna modyfikacja, jaką musiałeś wprowadzić w tunelu, aby skrzynia biegów pasowała? I jakich pedałów użyłeś?
 
#16 ·
Kolumna kierownicy; głównym powodem, dla którego wszystko rozebrałem, było to, że chciałem ją odnowić. Kiedy była rozebrana, postanowiłem ją odbudować, co może być trochę trudne. W każdym razie zamieściłem to zdjęcie na wypadek, gdyby ktoś zastanawiał się, co jest w tych kolumnach kierownicy z funkcją pochylania/teleskopową!
 
#17 ·
Na tej pozycji dźwigni zmiany biegów pominąłem wzmiankę, że pokazana dźwignia zmiany biegów jest oryginalna OEM. Poświęciłem ją, przecinając drążek zmiany biegów, co pozwoliło mi na dokładniejsze pomiary. Planuję użyć dźwigni zmiany biegów White Lightning firmy American Powertrain.
 
#18 ·
Prowadzenie rury wydechowej

80-82 C3 z elektrycznym fotelem nie ma miejsca na poprowadzenie rury wydechowej po stronie kierowcy, nie zawieszając jej niżej niż rama. Fabryczne ustawienie było w rzeczywistości fałszywym podwójnym wydechem. Wydech po stronie kierowcy krzyżował się na stronę pasażera i łączył się z wydechem po stronie pasażera. Następnie po stronie katalizatora rozdzielały się ponownie i wychodziły z tyłu.

Czy ktoś ma jakieś zdjęcia lub opisy prowadzenia wydechu w 80-82 C3?
 
#20 ·
80-82 C3 z elektrycznym fotelem nie ma miejsca na poprowadzenie rury wydechowej po stronie kierowcy, nie opuszczając jej poniżej ramy. Fabryczne rozwiązanie było w rzeczywistości fałszywym podwójnym wydechem. Wydech po stronie kierowcy krzyżował się na stronę pasażera i łączył się z wydechem po stronie pasażera. Następnie po stronie katalizatora rozdzielały się ponownie i wychodziły z tyłu.

Czy ktoś ma jakieś zdjęcia lub opisy prowadzenia wydechu w 80-82 C3?
80-82 wygląda ładnie z bocznymi rurami.
Bądź czymś wyjątkowym LS Power.
 
#21 ·
Użyłem poprzecznicy 80-82 pod moim 77 do przeszczepu LS. Przeczytałem, że 4L60 przykręciło się do niej bezpośrednio, no cóż, zrobiło to po tym, jak zrobiłem nowy język, aby pasował :laughing: Użyłem go, ponieważ poprzecznica 77 ma dwa otwory, ale pozycja miski olejowej 4L60 oznaczałaby kilka ciasnych zakrętów w rurach, bez których mogłem się obejść.

Używam podwójnych rur i musiałem zmodyfikować poprzecznicę, aby pasowała.

Image


tylko pomysł, nie jestem pewien, czy problem z dolnym siedzeniem wpłynie na to.
 
#22 ·
Użyłem poprzecznicy 80-82 pod moim 77 do przeszczepu LS. Czytałem, że 4L60 przykręcono do niej bezpośrednio, cóż, zrobił to po tym, jak zrobiłem nowy język, aby pasował :laughing: Użyłem go, ponieważ poprzecznica 77 ma dwa otwory, ale położenie miski olejowej 4L60 oznaczałoby kilka ciasnych zakrętów w rurach, bez których mógłbym się obejść.

Używam podwójnych rur i musiałem zmodyfikować poprzecznicę.


Image


tylko pomysł, nie jestem pewien, czy problem z dolnym siedzeniem wpłynie na to.
Masz tam czystą konfigurację, podoba mi się. Niewiele zrobiłem jeszcze z nadwoziem, skupiłem się na podwoziu/układzie napędowym. Kilka zdjęć poniżej pokazuje problem spowodowany przez miskę siedzenia elektrycznego po stronie kierowcy. Nie ma możliwości poprowadzenia rury pod miską siedzenia kierowcy bez jej opadania poniżej ramy, więc nie jest to realna opcja. Myślę, że może być wystarczająco dużo miejsca tuż za poprzecznicą, aby skierować rurę na stronę pasażera, a następnie przejść z powrotem przed wyjściem z tyłu. Jeśli to się nie uda, przypuszczam, że mógłbym porzucić elektryczne siedzenie, chociaż powiedziano mi, że manualne prowadnice siedzeń dla 81-82 są prawie niemożliwe do znalezienia. To w połączeniu z wytworzeniem nowej miski siedzenia sprawia, że ​​jest to opcja możliwa, ale niepożądana. Jeśli wszystko inne zawiedzie, przypuszczam, że w mojej przyszłości mogą pojawić się rury boczne, ale nie są one moimi ulubionymi. Umieściłem również w standardowej poprzecznicy wgłębienie, które odzwierciedla to po stronie pasażera. Pierwotnie zamierzałem użyć pociętej poprzecznicy jako szablonu do wykonania nowej, ale mogę jej po prostu użyć. Będzie wyglądać trochę lepiej po malowaniu proszkowym.


Image
Image
Image
 
#24 ·
Tak, widzę twój problem i dylemat, aby go naprawić.

Osobiście chciałbym trzymać się udogodnień w środku, więc przyjrzałbym się innemu prowadzeniu wydechu.

Jeśli nie byłbyś przeciwny rurkom bocznym, to chyba nie byłoby problemu, przepraszam, nie mam żadnej realnej pomocy do zaoferowania, tylko szalony pomysł przejścia na pojedynczy 3 cale i z powrotem na podwójny (jakby) zgodnie z fabrycznym ustawieniem, ale to prawdopodobnie bardzo by dudniło.
 
#27 ·
Tak, widzę twój problem i dylemat, aby go naprawić.

Chciałbym osobiście zachować udogodnienia we wnętrzu, więc przyjrzałbym się innemu prowadzeniu wydechu.

Jeśli nie byłbyś przeciwny rurkom bocznym, to chyba nie byłoby problemu, przepraszam, nie mam żadnej realnej pomocy do zaoferowania, tylko szalony pomysł przejścia na pojedynczą 3-calową i z powrotem na podwójną (jakby) jak w fabrycznym ustawieniu, ale to prawdopodobnie bardzo by dudniło.
Po omówieniu tego z dobrym przyjacielem z dużym doświadczeniem w produkcji, zdecydowałem się na wykonanie własnego systemu przy użyciu jednego (lub więcej) zestawów ze stali nierdzewnej 304, które są dostępne. Użyję prefabrykowanej rury "X" wraz z odcinkami giętymi na trzpieniu. Będę musiał odświeżyć swoje umiejętności TIG, jeśli w ogóle je mam! Więcej wkrótce, będę publikował posty o moich postępach, gdy dojdę do tego punktu.
 
#25 ·
C3 Body Lift

Miałem kilka osób, które pytały o adaptery do podnoszenia nadwozia, które zrobiłem, więc podzielę się nimi tutaj.

Jednak ważne jest ostrzeżenie;

***NIGDY NIE PRÓBUJ PODNOSIĆ NADWOZIA Z PRZYMOCOWANYM PODWOZIEM!!

***MOCOWANIA NADWOZIA NIE SĄ ZAPROJEKTOWANE DO UTRZYMANIA CIĘŻARU PODWOZIA! JEŚLI SPRÓBUJESZ PODNIEŚĆ W TEN SPOSÓB CAŁY SAMOCHÓD, PRAWDOPODOBIEŃSTWO USZKODZENIA/ZNISZCZENIA NADWOZIA JEST PRAWDZIWIE GWARANTOWANE!!!

*** PRZEJMUJESZ WSZELKIE RYZYKO, JEŚLI WYKONASZ I UŻYJESZ ADAPTERÓW!!!

Ok, po tym wszystkim, kiedy po raz pierwszy podniosłem nadwozie z podwozia, użyłem haków/pasków dostępnych u kilku specjalistycznych dostawców Corvette. Działały, ale na pewno nie budziło to zaufania. Poza tym trudno jest pracować nad nadwoziem, gdy zwisa i się kołysze.

Zdecydowałem, że lepiej będzie wykonać jakiś adapter, który można umieścić na ramionach podnośnika. Skończyłem więc z "guzikami", które wpadają w ramiona podnośnika, płytą 3/8", do której można przyspawać guziki, i ostrzem 3/16", które pasowałoby między szynę ramy a "kanał" klatki.

Jeśli spróbujesz tego, upewnij się, że ciężar nadwozia jest podparty przez górną część "ostrza", gdzie styka się ono z kanałem klatki, A NIE dolną krawędzią nadwozia!

To ustawienie działa bardzo dobrze i mocno i bezpiecznie podtrzymuje nadwozie. Mam rysunki CAD, które zrobiłem dla mojego Forward Lift. Daj mi znać, jeśli ktoś jest zainteresowany rysunkami.

I PRZEDE WSZYSTKIM BĄDŹ BEZPIECZNY. Te adaptery zostały zaprojektowane ze znacznym współczynnikiem bezpieczeństwa, ale jeśli nie jesteś pewien swoich umiejętności spawalniczych lub produkcyjnych, znajdź przyjaciela, który jest. Ponownie, NIE PONOSZĘ ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI za użycie tych adapterów
Image
Image
Image
Image
Image
 
#28 ·
Pozycja dźwigni zmiany biegów

Ok, skonfigurowałem zestaw dźwigni zmiany biegów American Powertrain, uchwyt dźwigni zmiany biegów zostanie zamontowany po lewej stronie trzpienia. Bardzo blisko idealnej pozycji. Dźwignia zmiany biegów AP ma bardzo krótki skok i niezależnie regulowane napięcie dla prawej i lewej bramki. Krótki uchwyt dźwigni zmiany biegów z lekkim kątem do tyłu powinien być odpowiedni. LS3 z T-56.

Image
 
#31 ·
Vintage Air Front Runner

Po wielu zmaganiach w końcu zacisnąłem zęby i zdecydowałem się na zestaw Vintage Air Front Runner. Wydaje się, że ma jeden z najbardziej kompaktowych systemów. Należy jednak zauważyć, że problematyczne wyloty węża nagrzewnicy są około 1/4" NIŻEJ niż standardowa pompa wody z mojego samochodu dawcy, Camaro SS z 2010 roku. Nagwintuję mały otwór i użyję złącza Earls AN. Nagwintuję i zaślepię duży otwór, przyspawam kołnierz do spodu odlewu i nagwintuję/gwint do mocowania. Wszystko inne wygląda na to, że przejdzie z łatwością. To tylko przymiarka, dlatego koło pasowe pompy wspomagania kierownicy nie jest wciśnięte w ostateczne położenie.
Image
Image
Image
Image
Image
 
#33 ·
Hej, jakie masz tam górne wahacze? Przy okazji... na dolnym złączu węża nagrzewnicy, ponieważ musi mieć kąt prosty, upewnij się, że jest szczelne i wolne od wycieków. To udręka, żeby je dokręcić, gdy już są na samochodzie. Zapytaj mnie, skąd wiem... :spanked:
Górne wahacze pochodzą od Speed Direct. Dostałem od nich również Steeriods. Myślę też, że prawdopodobnie skończę z ich dolnymi wahaczami z amortyzatorami śrubowymi, zanim wszystko się skończy. Ale pomyślałem, że poczekam i zobaczę, jak wypadnie wysokość jazdy. Wymiana dolnego wahacza nie powinna być taka trudna, gdy wszystko jest już zmontowane. Wyobrażam sobie, że dostęp do złącza przeniesionego na dół termostatu pompy wodnej byłby uciążliwy. Planuję użyć złącza 90° NPT do AN. Planuję również wykonanie bossa do przyspawania do dolnej części obudowy, aby zapewnić wystarczającą ilość materiału do dobrego zazębienia gwintu. Chciałbym usłyszeć wszelkie doświadczenia, jakie masz z tym rozwiązaniem!
 
#35 ·
Porada dotycząca systemu EVAP

Szukam porady. Jestem na etapie, w którym utrwalam swój wybór ECM. Mam już nowy układ zbiornika paliwa/pompy od Vetteworks, ale zastanawiam się nad systemem EVAP. W tej chwili moim preferowanym planem jest użycie zestawu GM Performance ECM, ale studiując I/O, nie widzę żadnego rozwiązania dla sygnału do czyszczenia systemu EVAP, jak w standardowym systemie. Szukam tutaj rekomendacji od tych z was, którzy dokonali podobnej wymiany. Opcje, które mam, wahają się od całkowitego wyeliminowania systemu EVAP do w pełni funkcjonalnego systemu, takiego jak system standardowy. Będę wdzięczny za wkład!