Het is een maand of twee geleden sinds mijn laatste bericht, dus hier is wat ik heb gedaan. Ik heb de stoelen, deurpanelen, enz. in de stoffeerderij. Hopelijk zijn ze over 4 of 5 weken klaar. Ondertussen heeft een van mijn zoons me een nieuwe 3D-printer gegeven om mee te knoeien en het duurde niet lang voordat ik iets vond dat ik moest printen. Ik heb de optionele handmatige bediening voor de Dakota Digital meterverlichting en aangezien de knop veel op een sigarettenaansteker lijkt, besloot ik een houder voor de bediening te maken. Op die manier kon ik het bestaande gat gebruiken waar vroeger de sigarettenaansteker zat. Ik tekende een 3D CAD-tekening van het onderdeel dat ik nodig had, sneed het en stuurde het naar de printer. Werkte perfect, en ik vind de nieuwe knop mooi. De foto's hieronder zijn de achterkant van de consolebezel met de nieuwe houder op zijn plaats gelijmd met ABS-pijpcement. Ik was een beetje slordig met de lijm, maar hij zit er zeker op!
Ik heb een nieuwe 2-0 batterijkabel van achteren getrokken en had deze oorspronkelijk aangesloten op de startsolenoïde zoals OEM. De solenoïdeklem is ook de plek waar de twee smeltzekeringen in de stroomvoorziening werden getapt en naar de zekeringkast werden geleid. De 2-0 kabel is flexibel genoeg, maar het wordt al snel erg druk in dat gebied. De LS heeft niet veel ruimte direct boven de startmotor. Dus, na er een dag of zo mee te hebben geworsteld, besloot ik een externe verdeelblok van CE Autoelectric te installeren. Het is een 4-polige blok met een nominale waarde van 350 ampère continu. Ik heb de 2-0 AWG hoofdkabel aangesloten op het blok, een 4 AWG naar de startmotor (slechts ongeveer 18 inch lang) en een 6 AWG naar het GMPP zekeringpaneel. Maakte de dingen VEEL gemakkelijker.
Hier zijn een paar dingen die ik heb geleerd over het GMPP Electrical Center (zekering/stroomonderbrekerpaneel) dat wordt geleverd bij de GM-kit voor de LS3. Ik wilde geen heleboel in-line zekeringen gebruiken voor de radiateurventilatoren en andere apparaten, terwijl het Electrical Center er gewoon was. Dus ik haalde het paneel uit de behuizing en deed wat onderzoek. Dit is misschien wel bekend, maar ik zal delen wat ik heb geleerd. De GMPP LS3-kit gebruikt het Delphi 12146281 Electrical Center als basis voor het zekeringpaneel. Zoals geleverd, gebruikt het paneel slechts 4 van de 10 Maxi Fuse-aansluitingen. Maar de andere 6 Maxi Fuse-aansluitingen hebben geen aansluitingen. Slechts 1 kant is aangesloten op de stroombus. Na wat serieus graafwerk vond ik de benodigde aansluitingen in de Delphi Connection Systems-catalogus. Voor de Maxi Fuse-aansluiting die past op 10 AWG-draad, heb je Delphi P/N 12110127 nodig. Verschillende draadmaten gebruiken verschillende P/N-aansluitingen. Ze staan vermeld in een tabel in de catalogus, dus raadpleeg de catalogus voor verschillende draadmaten. Er zijn ook nogal wat van de kleinere zekeringaansluitingen die niet worden gebruikt, en net als de Maxi Fuse-aansluitingen zit er geen aansluiting in de kleine aansluitingen. Alleen de buszijde heeft aansluitingen. Deze aansluitingen zijn Series 280. Voor maat 10 AWG heb je de 280-serie, tangless, onverzegelde, 16,2 mm spacing-aansluitingen nodig, Delphi P/N 12110647. Sommige van de Delphi Electrical Centers gebruiken een spacing van 15 mm, dus let op de tabel in de catalogus. De aansluitingen hebben ook verschillende P/N's voor verschillende draadmaten.
Hoe dan ook, het doel was om alle zekeringen in het GMPP zekeringpaneel te hebben in plaats van in-line zekeringen overal. De in-line zekeringen werken, en ik heb er in de loop der jaren een emmer vol van gebruikt, maar ik wilde dat niet op deze auto hebben. Om de Delphi-aansluitingen te kopen, kan het moeilijk zijn om een bron te vinden die geen minimale aankoop van 2.000 stuks heeft, maar een beetje speurwerk zal een bron voor kleine hoeveelheden vinden. Ik vond de Maxi Fuse-aansluiting P/N 12110127 op Amazon, min. hoeveelheid 5. Ik vond de 280-serie aansluiting P/N 12110647 op ebay, min. hoeveelheid 10. Hoe moeilijk ze ook te vinden waren, ze zijn een fluitje van een cent om op de draad te krimpen. Het uitbreiden van het Delphi Electrical Center is een gemakkelijke, schone manier om circuits toe te voegen. Ik raad aan om de Delphi Connection Systems te downloaden.
Hier is de 800-serie Maxi Fuse-aansluiting:
Hier is de 280-serie zekeringaansluiting
Hier is het GMPP zekeringpaneel met 2 extra Maxi Zekeringen voor de koelventilatoren
Het wordt laat, er komt meer...