Corvette Forum : DigitalCorvettes.com Corvette Forums banner
181 - 200 of 244 Posts
Ik vind je build leuk. Ik ben onder de indruk en kan niet wachten om het voltooide project te zien. Neem mijn opmerkingen alsjeblieft ter harte. Of met een korreltje zout. Maar wat je ook doet, laat me je alsjeblieft niet ontmoedigen. Je bouwt Geweldig.
 
Ik gebruik de C3 Corvette LS Swap keramisch gecoate headers van ARH (gekocht via een andere leverancier). Ik koos voornamelijk voor de headers om het gemakkelijker te maken om een ​​vorm van uitlaat te plaatsen totdat ik naar een werkplaats kon gaan. Hier is een foto ervan op de brug, alles voltooid in de uitlaatwerkplaats. Ik heb ook hitteschild voor de uitlaat onderweg.


Wat de hitte betreft, had ik oorspronkelijk zowel Fatmat (geluid) als Reflectix aan de binnenkant van het schutbord, met alleen Fatmat op de vloer. Het meeste van de Reflectix is ​​vervangen door de Thermo-Tec-producten. Ik heb ook wat Thermo-Tec Suppressor Heat & Sound bovenop de Fatmat gegooid, omdat ik een goede uitverkoop ervan tegenkwam. Ik weet niet zeker of het nodig was. Ik heb nu Fatmat, Suppressor Heat & Sound en de Thermo-Guard aan de binnenkant van het schutbord naar beneden, die de hele vloer bedekt. De jury beraadt zich nog over de binnentemperaturen, maar ik heb er vertrouwen in. Ik heb goede dingen over Dynamat gehoord. Ik heb het nog nooit gezien, maar als het niet te dik is, zou je beide kunnen gebruiken. Het enige probleem kan rond het gaspedaal zijn. Het lijkt erop dat we hetzelfde pedaal gebruiken en de mijne is erg vergelijkbaar met die van jou gemonteerd. Ik heb nog niet met al de hitteproducten en tapijt gereden, maar met alles geïnstalleerd kan het pedaal nog steeds tot aan de fysieke stop worden ingedrukt, net voordat het de vloer raakt. Als ik problemen tegenkom, zal ik het opnieuw moeten bekijken en wat moeten trimmen of de pedaalbevestiging moeten aanpassen.

Hier is een slechte foto van mijn pedaal tijdens mijn poging om de bedrading schoon te maken.
 
Discussion starter · #184 ·
Ik gebruik de C3 Corvette LS Swap keramisch gecoate headers van ARH (gekocht via een andere leverancier). Ik koos voornamelijk voor de headers om het gemakkelijker te maken om een ​​vorm van uitlaat te plaatsen totdat ik naar een werkplaats kon gaan. Hier is een foto ervan op de brug, alles voltooid in de uitlaatwerkplaats. Ik heb ook hitteschild voor de uitlaat onderweg.
View attachment 103018

Wat de hitte betreft, had ik oorspronkelijk zowel Fatmat (geluid) als Reflectix aan de binnenkant van het schutbord, met alleen de Fatmat op de vloer. Het grootste deel van de Reflectix is ​​vervangen door de Thermo-Tec producten. Ik gooide ook wat van Thermo-Tec's Suppressor Heat & Sound bovenop de Fatmat, omdat ik een goede uitverkoop had. Ik weet niet zeker of het nodig was. Ik heb nu Fatmat, Suppressor Heat & Sound en de Thermo-Guard aan de binnenkant van het schutbord naar beneden, die de hele vloer bedekt. De jury is nog steeds verdeeld over de binnentemperaturen, maar ik heb er vertrouwen in. Ik heb goede dingen gehoord over Dynamat. Ik heb het nog nooit gezien, maar als het niet te dik is, zou je beide kunnen gebruiken. Het enige probleem kan rond het gaspedaal zijn. Het lijkt erop dat we hetzelfde pedaal gebruiken en de mijne is vergelijkbaar met die van jou gemonteerd. Ik heb de mijne nog niet gereden met alle hitteproducten die ik heb toegevoegd en tapijt erin, maar met dat alles geïnstalleerd kan het pedaal nog steeds tot de fysieke aanslag worden ingedrukt, net voordat het de vloer raakt. Als ik problemen tegenkom, zal ik het opnieuw moeten bekijken en wat moeten trimmen of de pedaalbevestiging moeten aanpassen.

Hier is een slechte foto van mijn pedaal tijdens mijn poging om de bedrading schoon te maken.
View attachment 103019
Slimme manier om langs de diepe bestuurdersstoelpan te komen. Ik heb het op de moeilijke manier gedaan.... Ik heb de stoelpan vervangen door een ondiepe pan, zoals aan de passagierskant. Ik wist dat ik de originele stoelen niet zou behouden. Ook heb ik een nieuwe dwarsbalk gemaakt. Deze 2 dingen resulteren in meer ruimte voor de uitlaat, maar ik weet niet zeker of het al die moeite waard is!


 

Attachments

Discussion starter · #185 ·
Het is tijd voor mij om serieus te gaan worden over tochtstrips. Ik zal alles vervangen. Uit eerder onderzoek blijkt dat ik naar CRC neig. In de loop der jaren heb ik een aantal hele goede en een aantal hele slechte dingen gekregen. Ik heb nog nooit eerder CRC gebruikt, kan iemand zijn ervaring, goed of slecht, met CRC delen? Ik sta ook open voor aanbevelingen. Bedankt bij voorbaat!
 
Discussion starter · #186 ·
Ik vind je build leuk. Ik ben onder de indruk en kan niet wachten om het voltooide project te zien. Neem mijn opmerkingen alsjeblieft ter harte. Of met een korreltje zout. Maar wat je ook doet, laat me je alsjeblieft niet ontmoedigen. Je bouwt Geweldig.
Autowiz, bedankt voor de vriendelijke woorden! Je zult me niet ontmoedigen, ik krijg graag eerlijke meningen, goed of slecht!
 
Discussion starter · #187 ·
Groeten, niets belangrijks hier, dacht gewoon dat ik mijn bouwthread zou updaten. Eindelijk de carrosserie en het frame weer als één geheel samengebracht. Duurde slechts 2 jaar en een hoop chemo in MD Anderson! Voel me geweldig, de dingen zouden nu snel moeten gaan...






 
Fijn te horen dat je je "geweldig voelt" - ga zo door, ik ben dol op je build!
 
Discussion starter · #192 ·
1981 C3/LS3 swap, vraag over radiatorslang. Ik krijg een Dewitt 6139077M radiator, dacht dat ik hier de kennisbank zou aanboren met betrekking tot de grote radiatorslangen. Ik heb de Vintage Air Front Runner setup met de waterpomp die ze bij de kit leverden. Ik heb een foto van vroeg in de bouw toegevoegd die de waterpomp laat zien. Heeft iemand die een vergelijkbare swap heeft gedaan onderdeelnummers voor de 2 grote slangen? Ik ben geen vreemde in het rondstruinen en het vinden van slangen die passen, of kunnen worden aangepast om te passen, maar het zou zeker een tijd- en moeitebesparing zijn als iemand me een startpunt zou kunnen geven. Bedankt bij voorbaat!
 
Discussion starter · #193 ·
Hallo allemaal, dit is geen groot probleem, maar ik dacht dat ik het toch even zou vermelden, FWIW. Dit heeft te maken met de claxons en hun locatie in de 81. Toen ik de auto begon te demonteren, ontdekte ik dat een van de claxons (passagierskant) ontbrak, terwijl de andere nog op zijn plaats zat aan de bestuurderskant. Ik wilde ze vervangen, maar raakte in de war over de juiste beugel. Toen ontdekte ik dat de montagehandleiding van de 81 niet overeenkomt met de manier waarop mijn 81 is gebouwd. Het toont een van de claxons gemonteerd in de buurt van het midden van de opening van de voorklep en de andere gemonteerd op de grote "crashplaat" aan de voorkant van de bumperversteviging. Het is omcirkeld op een van de foto's hieronder. De juiste locatie voor mijn 81 is onder het voorste uiteinde van de spatborden. Daar loopt ook de kabelboom. Als je veel met de montagehandleiding en de servicehandleiding hebt gedaan, heb je waarschijnlijk ontdekt dat er tal van onnauwkeurigheden zijn. Zoals ik al zei, geen probleem, ik dacht alleen dat ik het even zou delen.
 
Discussion starter · #194 ·
Het is een maand of twee geleden sinds mijn laatste bericht, dus hier is wat ik heb gedaan. Ik heb de stoelen, deurpanelen, enz. in de stoffeerderij. Hopelijk zijn ze over 4 of 5 weken klaar. Ondertussen heeft een van mijn zoons me een nieuwe 3D-printer gegeven om mee te knoeien en het duurde niet lang voordat ik iets vond dat ik moest printen. Ik heb de optionele handmatige bediening voor de Dakota Digital meterverlichting en aangezien de knop veel op een sigarettenaansteker lijkt, besloot ik een houder voor de bediening te maken. Op die manier kon ik het bestaande gat gebruiken waar vroeger de sigarettenaansteker zat. Ik tekende een 3D CAD-tekening van het onderdeel dat ik nodig had, sneed het en stuurde het naar de printer. Werkte perfect, en ik vind de nieuwe knop mooi. De foto's hieronder zijn de achterkant van de consolebezel met de nieuwe houder op zijn plaats gelijmd met ABS-pijpcement. Ik was een beetje slordig met de lijm, maar hij zit er zeker op!


Ik heb een nieuwe 2-0 batterijkabel van achteren getrokken en had deze oorspronkelijk aangesloten op de startsolenoïde zoals OEM. De solenoïdeklem is ook de plek waar de twee smeltzekeringen in de stroomvoorziening werden getapt en naar de zekeringkast werden geleid. De 2-0 kabel is flexibel genoeg, maar het wordt al snel erg druk in dat gebied. De LS heeft niet veel ruimte direct boven de startmotor. Dus, na er een dag of zo mee te hebben geworsteld, besloot ik een externe verdeelblok van CE Autoelectric te installeren. Het is een 4-polige blok met een nominale waarde van 350 ampère continu. Ik heb de 2-0 AWG hoofdkabel aangesloten op het blok, een 4 AWG naar de startmotor (slechts ongeveer 18 inch lang) en een 6 AWG naar het GMPP zekeringpaneel. Maakte de dingen VEEL gemakkelijker.


Hier zijn een paar dingen die ik heb geleerd over het GMPP Electrical Center (zekering/stroomonderbrekerpaneel) dat wordt geleverd bij de GM-kit voor de LS3. Ik wilde geen heleboel in-line zekeringen gebruiken voor de radiateurventilatoren en andere apparaten, terwijl het Electrical Center er gewoon was. Dus ik haalde het paneel uit de behuizing en deed wat onderzoek. Dit is misschien wel bekend, maar ik zal delen wat ik heb geleerd. De GMPP LS3-kit gebruikt het Delphi 12146281 Electrical Center als basis voor het zekeringpaneel. Zoals geleverd, gebruikt het paneel slechts 4 van de 10 Maxi Fuse-aansluitingen. Maar de andere 6 Maxi Fuse-aansluitingen hebben geen aansluitingen. Slechts 1 kant is aangesloten op de stroombus. Na wat serieus graafwerk vond ik de benodigde aansluitingen in de Delphi Connection Systems-catalogus. Voor de Maxi Fuse-aansluiting die past op 10 AWG-draad, heb je Delphi P/N 12110127 nodig. Verschillende draadmaten gebruiken verschillende P/N-aansluitingen. Ze staan vermeld in een tabel in de catalogus, dus raadpleeg de catalogus voor verschillende draadmaten. Er zijn ook nogal wat van de kleinere zekeringaansluitingen die niet worden gebruikt, en net als de Maxi Fuse-aansluitingen zit er geen aansluiting in de kleine aansluitingen. Alleen de buszijde heeft aansluitingen. Deze aansluitingen zijn Series 280. Voor maat 10 AWG heb je de 280-serie, tangless, onverzegelde, 16,2 mm spacing-aansluitingen nodig, Delphi P/N 12110647. Sommige van de Delphi Electrical Centers gebruiken een spacing van 15 mm, dus let op de tabel in de catalogus. De aansluitingen hebben ook verschillende P/N's voor verschillende draadmaten.
Hoe dan ook, het doel was om alle zekeringen in het GMPP zekeringpaneel te hebben in plaats van in-line zekeringen overal. De in-line zekeringen werken, en ik heb er in de loop der jaren een emmer vol van gebruikt, maar ik wilde dat niet op deze auto hebben. Om de Delphi-aansluitingen te kopen, kan het moeilijk zijn om een bron te vinden die geen minimale aankoop van 2.000 stuks heeft, maar een beetje speurwerk zal een bron voor kleine hoeveelheden vinden. Ik vond de Maxi Fuse-aansluiting P/N 12110127 op Amazon, min. hoeveelheid 5. Ik vond de 280-serie aansluiting P/N 12110647 op ebay, min. hoeveelheid 10. Hoe moeilijk ze ook te vinden waren, ze zijn een fluitje van een cent om op de draad te krimpen. Het uitbreiden van het Delphi Electrical Center is een gemakkelijke, schone manier om circuits toe te voegen. Ik raad aan om de Delphi Connection Systems te downloaden.
Hier is de 800-serie Maxi Fuse-aansluiting:

Hier is de 280-serie zekeringaansluiting

Hier is het GMPP zekeringpaneel met 2 extra Maxi Zekeringen voor de koelventilatoren

Het wordt laat, er komt meer...
 
Bedankt Zim, geweldige post - ik heb nagedacht over mijn elektra en wat diverse onderdelen opgeslagen. Ik wist van mijn eerste blik op het GM-zekeringpaneel dat het meer capaciteit had dan waarvoor het was aangesloten, maar ik had mijn denken nog niet zo ver gevorderd. Het is te gemakkelijk om je te concentreren op puntoplossingen, bijvoorbeeld het gebruik van de in-lines voor de ventilatorbedrading, maar dan eindig ik meestal met het opnieuw doen van dingen, wat me uiteindelijk geld kost.
 
Discussion starter · #196 ·
Weer terug, ben gisteravond over mijn bedtijd heen gebleven.... Trouwens, het einde van mijn laatste bericht had moeten luiden: "...download de Delphi Connection Systems Catalogus. Ik heb Catalogus weggelaten..." De DeWitt radiator werd geleverd met dubbele SPAL ventilatoren, maar de GMPP-uitgang voor de ventilator is gezekerd op 30A en ik was er niet zeker van of dat genoeg zou zijn voor 2 ventilatoren. Het zou waarschijnlijk wel gewerkt hebben, maar ik zou me beter voelen met 2 aparte circuits/relais voor elke ventilator. Plus ik wilde een trinaire schakelaar gebruiken met de Vintage Air setup. In het geval je niet bekend bent met de VA trinaire schakelaar, naast de hoge druk en lage druk veiligheidsschakelaar, heeft hij ook een ingebouwde schakelaar die sluit bij 245 psi aan de uitlaatzijde om de ventilatoren aan te zetten ongeacht de motortemperatuur. Dus, ik besloot om een relaispaneel te maken dat de relais en aansluitingen allemaal op één plek zou hebben. Het ziet er een beetje druk uit, maar eigenlijk is het heel simpel. Relais 1 en 2 bedienen ventilatoren 1 en 2. Ze staan in wezen parallel. Beide relais worden geactiveerd door het signaal van de ECM. Relais 3 wordt geactiveerd door de trinaire schakelaar en activeert op zijn beurt relais 1 en 2.
Vervolgens was het een uitdaging om een plek te vinden om het te plaatsen. Ik heb het uiteindelijk naast de ECM geplaatst aan de achterkant van de voorste wielkast aan de passagierskant. Dit maakte de draadroutes vrij kort. Een beetje moeilijk te zien, maar hier is het. De foto is recht naar beneden over het wiel aan de passagierskant.
Tussen de tijd dat ik begon met de Vintage Air installatie en nu, heeft VA een kit uitgebracht voor de 77-82 C3. Ik had al alles gefabriceerd en geĂŻnstalleerd behalve de condensor. Ik stond op het punt om een condensor te bestellen en de steunen en harde leidingen te maken, maar toen ik VA belde, vertelden ze me over de kit. Ik had alleen de condensor kit nodig (P/N 021074). Ik moet toegeven dat het wel fijn was om niet alles te hoeven maken! Het paste allemaal heel goed, was zo geĂŻnstalleerd. Het enige wat ik nog nodig heb om de airco af te maken is het maken van de flexibele slangen, ik zal waarschijnlijk beadlock fittingen gebruiken omdat ik de krimptool heb.
 
Discussion starter · #197 ·
Ik ga de Delphi Connection Systems catalogus plaatsen omdat het even duurde voordat ik hem kon vinden. Als hij niet te groot is, en ik geen regels overtreed, hier is hij dan. Ik kan me niet voorstellen dat Delphi een probleem heeft met het plaatsen van een catalogus, maar je weet maar nooit. Het elektrische centrum dat in de GMPP LS3 kit wordt gebruikt, begint op pagina 272. Er staat een schat aan informatie in de catalogus, en als je eenmaal doorhebt hoe de dingen zijn gerangschikt, is het niet zo moeilijk om te vinden wat je zoekt. Naast het toevoegen van zekeringcircuits aan de panelen, zijn er nog veel andere componenten die aan de panelen kunnen worden toegevoegd, zoals relais, diodes, enz. En het gebruik van de Delphi panelen is vaak gemakkelijker dan externe circuits en geeft alles een mooie uitstraling.
 

Attachments

Discussion starter · #198 ·
Een kleine update, de binnenkant van de deuren is allemaal geĂŻnstalleerd en getest. Ik heb de raam- en slotmotoren vervangen, alle rollen en zo ongeveer alles wat beweegt. De raammechanisme aan de bestuurderskant had de onderste bevestiging gebroken, vrij gebruikelijk bij deze. Ik heb de reparatieset van Zip gebruikt, werkte prima. Met alles schoongemaakt en gesmeerd, was ik vergeten hoe snel deze ramen op en neer gaan! Ik heb ook de demontage en montage van alles in de deur gedocumenteerd. Er zijn veel "how to's" in omloop, maar ik heb een of twee tips opgenomen die de montage wat gemakkelijker maken. De documentatie is specifiek voor 81-82 en misschien 79-80. Ik ben nog nooit in de deuren van 79-80 geweest, maar ik vermoed dat ze hetzelfde zijn. Als iemand geĂŻnteresseerd is, deel ik het graag. Weer een vakje afgevinkt!
 
Die deuren zien er geweldig uit. En als je ramen snel op en neer gaan, dan heb je uitstekend werk verricht bij het uitlijnen van je rails. Goed gedaan. Ik kan niet wachten om foto's te zien van hoe ze zijn geïnstalleerd. Had een vraag over de ventilatoren. Als je beide ventilatoren tegelijkertijd vanuit stilstand parallel inschakelt, zal de plotselinge ~60 ampère stroomstoot naar het elektrische systeem ervoor zorgen dat de lichten en andere dingen even dimmen wanneer de ventilatoren elke keer aangaan. De manier waarop GM dit probleem heeft aangepakt, is door 3 relais te gebruiken om 2 ventilatoren te besturen, net als jij, maar zo bedraad dat deze 3 relais 2 inschakel-ingangen hebben bij verschillende temperaturen om lage en hoge snelheden te bereiken door eerst beide ventilatoren in serie te schakelen, waardoor slechts de helft van de stroom naar elke ventilator gaat, of ongeveer 6V. Wanneer dan de hogere temperatuur wordt bereikt, gaan de andere 2 relais aan en schakelen de 2 ventilatoren van serie naar parallel, maar aangezien de ventilatoren al op halve snelheid draaien, is de belasting die op dat moment wordt toegepast gelijk aan slechts één ventilator die aangaat en is er geen harde schok voor je elektrische/oplaadsysteem. En geluid is de enige manier waarop je ooit de staat van de koelventilatoren van je motor zult kennen. Je hebt hier al alle onderdelen voor, het gaat er alleen om hoe je het bedraad. In deze opstelling wordt je vintage air trinaire schakelaar ventilator ckt bedraad op de 2 relais die hoge snelheid inschakelen. Op deze manier, als de motor koud is en de a/c-druk hoog, zal de ventilator die zich het dichtst bij de zijkant van de condensor bevindt waar de leidingen in en uit gaan, op hoge snelheid vanzelf aangaan, maar als de motor net warm is, zal hij beide ventilatoren op hoge snelheid inschakelen. Dit is de manier van de fabrikant om dit te doen, niet mijn eigen idee. Maar het is echt slim en handig en zal je hele elektrische systeem helpen om een veel langer en gelukkiger leven te leiden. En ook meer comfort voor de bestuurder, die niet te maken heeft met de plotselinge harde stroom die schijnbaar willekeurig komt en gaat.

Hier is een diagram van hoe een dergelijke bedrading eruit zou zien. Je gen iv connect n cruise ecu heeft 1 ventilatoruitgang en ook een A/C-ingang. Je zou een ventilatorschakelaar kunnen krijgen die is ingesteld op bijvoorbeeld 185 aan/175 uit en die gebruiken om de lage snelheid in te schakelen en dan de ecu de hoge snelheid laten aansturen bij een hogere temperatuur die je naar believen met software kunt wijzigen en de vintage air trinaire schakelaar ventilator relaisbesturing op die ckt bedraden.

 
Discussion starter · #200 ·
Zeer informatief bericht Autowiz, bedankt! Omdat ik (nog steeds) een beetje bezorgd was over de stroompiek van de ventilator, heb ik het relaispaneel gebouwd zodat ik de triggers gemakkelijk kan veranderen zoals u beschrijft. Om de impact van de piek (hopelijk) te minimaliseren, heb ik 4 AWG van de 2-0 accukabelverbinding naar de ECM-stroomrelaisdoos geleid, iets meer dan 12 inch. Toen heb ik de 2 zekeringen aan de Delphi-doos toegevoegd met 10 AWG op elke ventilator. Ik heb het getest door een batterij aan te sluiten en tot nu toe niets gemerkt, maar aan de andere kant was er niets anders ingeschakeld. Zelfs als de piek geen probleem veroorzaakt, geef ik de voorkeur aan de door u beschreven opstelling en zal ik de wijziging waarschijnlijk doorvoeren zodra deze op alle 4 de voeten staat. Ik waardeer uw input!
 
181 - 200 of 244 Posts